fbpx

Udfordring: IT-afdelingen i Københavns Lufthavn er blandt Danmarks største IT-afdelinger. Som et led i lufthavnens mål om at blive verdens bedste lufthavn var det et ønske at skabe en kommerciel og kundeorienteret IT-afdeling. Dette krævede en stærk ledergruppe, der både kan tænke og agere kommercielt.

Løsning: Igennem 1 år har vi gennemført en række lederworkshops samt 1-1 coachinger af de enkelte ledere. Ledergruppen er kommet meget tættere på hinanden og er blevet trænet i fælles værdier, værdibaseret salg og ledelseskompetencer. Vi har anvendt DISC til at sikre en bedre forståelse for forskelligheden i ledergruppen, og via ledercamps har lederne lært hinanden, så de finder tryghed og sammenhold i gruppen.

Resultat: IT-afdelingen er blevet markant bedre til at tænke og agere kommercielt. Der er en bedre forståelse for helheden i lufthavnen, og man ser nu kolleger som kunder, når de præsenterer IT-udfordringer for IT-afdelingen. Lederne har desuden opnået større gennemslagskraft og sikkerhed.

Tilbage til nyheder