Mødebookning (attackdag)

Selv de mest garvede salgskonsulenter kan opleve hæmninger og frustrationer, når det kommer til  at booke møder med nye kunder. Det kan skyldes angst eller berøringsangst for et nej, og det kan også skyldes dårlige kompetencer på området. Du kan derfor med fordel investere i en praktisk mødebookningsuddannelse, som vi kalder attackdag.

Målene for dagen er følgende:

  • Salgsstyrken bliver bedre til at sætte sig mentalt op til mødebookning i fremtiden.
  • Salgsstyrken får nye ideer og kompetencer i mødebookning.
  • Der vil blive booket mange reelle møder denne dag og det vil blive nemmmere for sælgerne at booke møder i fremtiden.

En mødebookningsdag eller praktisk salgstræning med Coachers er en dag direkte på jobbet, der eksempelvis kan gennemføres på følgende måde:

Før dagen:

  • Salgslederen sørger for, at hver salgskonsulent medbringer et aftalt antal kundeemner.
  • Salgslederen sørger for, at salgsstyrken ikke bliver forstyrret på dagen.
  • Salgslederen sørger for, at de praktiske forudsætninger er til stede på dagen

Selve dagen kan eksemlvis se således ud:

Kl. 8.00:        Morgenkaffe og fælles samling

Kl. 8.30:        Fællesmøde, hvor vi gennemarbejder følgende emner:

  • Hvordan forbereder vi bedst et canvasopkald?
  • Hvordan sikrer vi en individuel indgangsvinkel til hver kunde?
  • Hvordan skaber vi hurtigt værdi i telefonen, så kunden ikke taber interessen med det samme?
  • Hvordan bliver vi bevidst om stemmebetoning og ordvalg, når mødet skal bookes?
  • Hvordan får vi mødet i kalenderen, når vi har haft en god samtale i telefonen?

Kl. 10.00:      Sælgerne afprøver værktøjerne i praksis og ringer til de medbragte kundeemner.

Coachers deltager aktivt med motivation og sparring undervejs.

Kl. 12.00:      Fællesmøde, hvor vi drøfter erfaringerne fra 1. halvleg

Kl. 12.20:      Frokost

Kl. 13.00:      Samling igen og opladning til 2. halvleg

Kl. 13.15:      Sælgerne fortsætter afprøvning af værktøjerne i praksis og ringer til de medbragte kundeemner. Coachers deltager aktivt med motivation og sparring undervejs

Kl. 15.15:      Pause

Kl. 15.30:      Fælles samling, hvor vi gennemarbejder følgende:

  • Hvad har vi lært om mødebookning i dag?
  • Hvad har været de gode eksempler?
  • Hvad skal vi blive bedre til fremadrettet?
  • Hvordan holder vi i fremtiden fast i de ting, Coachers har bidraget med i dag?

Kl. 16.15:      Afslutning

Som du kan læse, så er aktiviteten en blanding af teori og praksis. Vi har gode erfaringer med denne aktivitet, da salgsstyrken står sammen om opgaven, og generelt bliver der booket mange møder på disse dage. Dagen kan efterfølgende gennemføres af salgslederen selv med jævne mellemrum og kan suppleres senere igen med en gentagelse med Coachers.