Salgstræning – B2B

Har du brug for et tilpasset forløb der præcist rammer de udfordringer, mål og ønsker I befinder sig i, så er det oplagt at lave et forløb der skræddersys til den virksomhed du repræsenterer.

Hos Coachers kan vi opbygge salgstræning som et procesforløb, hvor vi kombinerer workshops med on-the-job training. På workshops gennemgår vi værktøjer og arbejder med praktiske cases – på on-the-job training gennemfører vi individuel coaching, enten gennem coaching eller via sambesøg. Et forløb kan opstilles på mange forskellige måder og vi kan sætte det sammen så det passer bedst muligt til dig og dine medarbejdere.

Målene med gennemførelse af et B2B salgsudviklingsforløb fastsætter vi i fællesskab før uddannelsen, men ofte er de følgende:

  • Salgsstyrken opnår højere gennemslagskraft og hitrate.
  • Salgsstyrken opnår en højere omsætning og gennemsnitlig dækning.
  • Salgsstyrken opnår et fælles sprog og et højere professionelt niveau.

Indholdet i B2B salgstræning  fastsætter vi i fællesskab, og der vælges ofte mellem følgende emner:

  • Hvordan strukturerer jeg min hverdag, så jeg bliver mere effektiv?
  • Hvordan forbereder jeg mine kundemøder – såvel mentalt, praktisk som strategisk?
  • Hvordan opnår jeg indsigt i at gennemføre salgsbesøg via , telefonmøder, skype og andre teknologiske hjælpemidler, og over for hvem og hvornår bør jeg vælge dette?
  • Hvordan bliver jeg bedre til at udvælge de rette leads og indsats, så jeg går efter ”low hanging fruit”, dvs. guldet?
  • Hvordan skaber jeg kemi over for alle persontyper, så jeg bedre kan argumentere og sælge til alle typer af kunder?
  • Hvordan sætter jeg scenen på et kundemøde, så jeg kan bevare styring på kundemødet og sikre kunden opfatter mig professionelt?
  • Hvordan lærer jeg at sælge gennem fokus op rådgivning?
  • Hvordan lærer jeg at se de strategiske motiver hos kunden, så jeg kan bidrage med værdi til kundens strategi?
  • Hvordan lærer jeg at afdække, aktivere, og forstærke kundens behov og motiver, så jeg kan sælge mine løsninger på en værdiskabende måde?
  • Hvordan lærer jeg at formidle de styrker min virksomhed og vores produkter står for på en værdiskabende måde?
  • Hvordan præsenterer jeg mit produktt og løsningen for kunden på en inspirerende og værdiskabende måde?
  • Hvordan finder jeg den rette balance omkring anvendelse af teknologiske hjælpemidler og min egen indsats?
  • Hvordan gennemfører jeg en god forhandling?
  • Hvordan vinder jeg ordren uden at give for meget i rabat?
  • Hvordan anvender jeg andre forhandlingsvariabler end rabat, som skaber mere værdi for kunden, og som er billigere for min virksomhed at anvende?
  • Hvordan lærer jeg op til 17 forskellige afslutningsteknikker, og særligt hvilke der passer bedst til min stil og de kunder jeg arbejder med?
  • Hvordan sikrer jeg en opfølgningsproces, så jeg får lukket sagerne hurtigere?
  • Hvordan sikrer jeg en god videreoverdragelse af kunden internt, når aftalen er i hus?

 

closing3

 

Salgstræningen kan gennemføres over en periode med i alt 3-4 dages undervisning, hvor der gennemføres 1 dag ad gangen, hvorefter sælgerne har tid til at arbejde med værktøjerne. Vi kan desuden supplere din salgstræning  med on-the-job training, hvor hver sælger modtager individuel sparring og træning. Salgsudviklingsforløbet kan afsluttes med en diplomeksamen for at sikre ekstra fokus og motivation for at få lært værktøjerne.

Kontakt Coachers for en uforpligtende dialog, så vi kan opbygge en B2B salgstræning, der, passer til din organisation, dit produkt, din kultur og din økonomi.