Salg gennem mails – B2B
Mailkorrespondance er en væsentlig del af en sælgers arbejde. Mellem møder, teamsmøder og telefonsamtaler skal der særligt i længere salgsprocesser etableres en professionel dialog med kunderne på mails. Det kan være svært at huske på, at salget faktisk fortsætter via mail. Derfor er det også vigtigt, at mailkorrespondancen understøtter salget og også har en god påvirkning af kunderne. Altsammen for at fremrække kundens beslutning og skabe momentum i salget.
Læringsemner:
- Evne til at disponere en mail, så jeg finder en balance med at skabe værdi og forklare løsningen
- Evne til at finde et mailsprog, der matcher den kunden, som jeg skriver til
- Evne til at forklare prisen på en værdiskabende måde i mine mail
- Evne til at vurdere, hvornår skal jeg sende en mail eller hvornår skal jeg vælge et opkald i stedet for
- Evne til at søge et næste step (Call to action) i mine mails, så jeg får en klar aftale med kunden
- Evne til at sikre et ordentlig og sobert sprog i mine mails, som også efterlever min virksomheds regelsæt