Forretningsforståelse – B2B
I en tid, hvor internettet i høj grad har overtaget den traditionelle sælgers rolle med blot at flytte produkter fra A til B, er dyb forretningsforståelse blevet en afgørende kompetence. For at kunne skabe reel værdi for kunden skal sælgeren have en indgående forståelse af kundens forretning og marked. Coachers tilbyder derfor målrettet uddannelse i dette essentielle område.
Læringsemner:
- Evne til at opbygge dyb indsigt i kundens branche og forretningsmodel.
- Kompetence i at identificere, hvordan sælgers produkter og løsninger kan styrke kundens konkurrenceevne.
- Evne til at forstå og analysere de konkurrenceforhold, kunden dagligt står overfor.
- Evne til at identificere, hvad der differentierer kunden i forhold til konkurrenterne.
- Kompetence i at vurdere kundens fremtidige muligheder og udfordringer samt at forstå de trusler og muligheder, der er mest relevante for kunden.
- Evne til at skabe langsigtet værdi for kundens forretning og dermed opnå en position som en strategisk, værdifuld samarbejdspartner.
Med disse færdigheder bliver sælgeren i stand til at yde rådgivning, der ikke blot fokuserer på produkter, men på kundens samlede forretningsmål og succes.