fbpx

Mystery shopping

Der kan være stor forskel på, hvad du TROR, dine kunder oplever, og hvad de rent FAKTISK oplever, når de er i kontakt med din virksomhed og dine medarbejdere.

Med ”luppen” ser vi nærmere på, hvor du kan hente resultater ved at lade prøvekøbere agere kunder for at afdække kundeoplevelser fra virkeligheden. Gennem et freelancekorps på mere end 200 prøvekøbere finder vi den rette kundeprofil til opgaven. Vi bygger casen op sammen med jer, og vi rådgiver om, hvordan I kan forbedre adfærden.

Herunder kan du læse meget mere om et samarbejde omkring mystery shopping.

Hvad opnår du via mystery shopping?

Vi påviser ”the gap” mellem den forventede og realiserede adfærd. Det kan koste en formue, at medarbejdere ikke agerer hensigtsmæssigt både i tabt omsætning og i form af kunder, der efterfølgende bliver væk.

Gang på gang bliver vores kunder overraskede over, hvor stor forskel der er på den forventede og den realiserede adfærd. Mystery shopping giver en præcis indsigt i, hvor der kan ske forbedringer.

Kundens kontaktpunkter

En kunde kommer typisk i kontakt med en virksomhed via:

  • Et telefonopkald
  • En digital forespørgsel
  • Et møde
  • Et butiksbesøg

I mystery shopping afdækker vi kvaliteten af kundens oplevelse.

Processen for mystery shopping

  • Kundecase
  • Mystery shopper-profil
  • Spørgeskema
  • Geografi og frekvens
  • Briefing af personale?
  • Løbende dialog
  • Realtidsopdatering
  • Lederens rolle
  • Justeringer løbende
  • Sparring undervejs
  • Pointgivning
  • Ranglister
  • Excel, grafer m.v.
  • Videogennemgang
  • Fællesmøde
  • Motivation
  • Træning
  • Målsætninger
  • Ledelse
  • Nye prøvekøb
Når vi gennemfører et mystery shopping-forløb, er det afgørende, at det bliver designet, så det passer til netop din virksomhed og de kundekontakter, du/I modtager. Det vigtigste er derfor, at vi tager en god dialog omkring, hvordan vi kan tilpasse mystery shopping, så det passer til dine behov.

Digital rapportering sker gennem SurveyXact fra Rambøll Management.

Eksempler på spørgeskemaer

Her kan du se eksempler på skemaer, vi har lavet til forskellige typer af opgaver – blot til inspiration. Hvis du ønsker at få gennemført mystery shopping, vil vi i fællesskab med dig udarbejde et relevant spørgeskema, som berører områder, du ønsker afdækket.

Besøg i køkkenbutik

Besøg i telebutik

Telefonopkald til ejendomsmæglerbutik

Digital prisforespørgsel B2B

Besøg i et udstillingshus hos typehusfirma

Vil du være mystery shopper?

Når vi har en mystery shopper-opgave, finder vi den kundeprofil, vores kunde har brug for til opgaven. Her kan der være både geografiske, aldersmæssige, erfaringsmæssige og kønsmæssige hensyn, vi skal tage. Når du får en opgave som mystery shopper i Coachers, briefer vi dig grundigt på opgaven. Efter endt arbejde modtager du et aftalt honorar som B-indkomst, som vi lovpligtigt indberetter til Skat.

Du kan kontakte os her, hvis du er interesseret i nærmere information om muligheden for at blive mystery shopper.

Kontakt os her for nærmere information