fbpx

Serviceadfærd – detailbutik

Den bedste sælger, du kan “ansætte”, er en glad kunde. Dette er vel ikke helt forkert. Steve Jobs havde i Apple kraftige holdninger til kunderne. Han ønskede ikke tilfredse kunder – han ønskede “raving” fans. Der er ingen tvivl om, at en sælgers serviceadfærd er altafgørende for kundens køb og om kunden anbefaler butikken og kommer igen. Stærke standarder for serviceadfærden giver genlyd og skaber en positiv oplevelse hos kunderne. Det er vigtigt, at alle medarbejdere i en butik forstår, hvor vigtigt det er at gå en ekstra “mil” for kunderne og evner at løfte denne opgave. Dette er én af detailsektorens vigtigste overlevelsesfaktorer i fremtiden.

Læringsemner:

  • Evne til at udvise en stærk og hjertelig adfærd overfor hver eneste kunde – uanset hvem kunden og casen er
  • Evne til at gå en ekstra “mil” overfor kunden for at sikre en glad og tilfreds kunde
  • Evne til opbygge en god og positiv attitude overfor kunden, der er styret af lyst mere end teknikker
  • Evne til at kunne aflæse, hvad der vil gøre den enkelte kunde glad og får kunden til at komme igen
  • Evne til at sikre en nærværende kundeoplevelse, hvor medarbejderen formår at få kunden til at føle sig speciel på en positiv måde