Åbning og iscenesættelse – B2B
Når du på et kundemøde er nået igennem small talk og den gode kemi, bliver næste fase selve opstarten af kundemødet. Det starter ofte med: “Nå, vi skal jo til det …!” Alt for mange sælgere får ikke sat scenen. I iscenesættelsen er det vigtigt at få afstemt agendaen med kunden, så både sælger og kunde har samme opfattelse af, hvad der skal ske på mødet.
Læringsemner:
- Evne til at iscenesætte et møde på en behagelig måde, hvor sælger bevarer styringen
- Evne til at sikre de rette emner i iscenesættelsen
- Evne til at sikre delaccept på planen for mødet
- Evne til at afstemme bagkanten for mødet, så sælger ikke risikerer at få afbrudt mødet på et uhensigtsmæssigt tidspunkt
- Evne til i iscenesættelsen at sikre, at kunden er klar over den videre proces efter dagens møde – eventuelt også at der vil komme et opfølgningsmøde