Lukketeknikker – detailbutik
Closingen af dealen og butiksmedarbejderens evner på dette punkt er afgørende for butiksmedarbejderens resultatmæssige succes. Alt for mange butiksmedarbejdere mangler gode teknikker i forhold til at få lukket ordren. Når vi gennemfører vores salgsuddannelser, oplever vi, at butiksmedarbejdere generelt set har for lidt i værktøjskassen, når det gælder closingen. Derfor bør denne disciplin styrkes, så butiksmedarbejderen vil kunne skabe større resultater.
Læringsemner:
- Indsigt i og evne til at kunne anvende op til 18 forskellige closing-teknikker fra Coachers-konceptet*
- Evne til at kunne vælge den eller de af closing-teknikkerne, der passer bedst til kundens persontype (DISC)
- Evne til at kunne kombinere flere closing-teknikker på én gang i afslutningen af en handel
- Evne til at kunne vælge den eller de af closing-teknikkerne, der passer bedst til butiksmedarbejderens eget temperament og personlighed
- Opbygning af en mental tilstand, hvor butiksmedarbejderen ALDRIG er styret af frygt – men mere er styret af den proces, der foregår og lysten til at lukke handlen
*Alternativteknikken, Taget for givet-metoden, Spørg positivt til ordren, Afdramatisering, En halv Nelson, Brug jokeren, E.T. Phone home, Plus minus-metoden, Udsolgtsmetoden, Deadlinemetoden, Delaccept og slutaccept, Kuglepennen, Fortrydelsesret, Leave alone, Luk bagdøren, Hold pause, Antisalgsteknikken, Opsummering