fbpx

Linkedin som salgskanal – B2B

Som et led i kold kanvas, og for at gøre den kolde kanvas lidt varmere fra starten, så er der gode muligheder for at anvende LinkedIn som et stærkt medie. LinkedIn er i dag verdens førende sociale medie for erhvervslivet, og derfor efterlader dette medie store muligheder som støtteværktøj til salgsarbejdet.

Læringsemner:

  • Evne til at vurdere, hvordan jeg starter en indledende dialog via LinkedIn uden at være for direkte og anmasende
  • Evne til at researche og analysere den person, som jeg ønsker at kontakte, så jeg virker velforberedt, og har relevante budskaber
  • Evnen til at kunne skabe værdi hurtigt omkring mine budskaber, så jeg hurtigt fanger personens interesse
  • Evnen til at kunne være personlig i min approach – fremfor at være for generel og for at undgå at tale for meget om klichéer
  • Evne til at kunne analyser om personen og jeg har fælles bekendte som kan sættes i spil
  • Evne til at bruge tid på indlæg og opslag som personen har bragt. Igen for at være bedre forberedt og for at have en idé om, hvordan jeg skabe værdi for personen
  • Evne til – på det rette tidspunkt – at transportere dialogen over i mit almindelige mailsystem