fbpx

Kold kanvas og mødebookning – B2B

Mødebookning handler ganske enkelt om at sikre, at du som sælger har så højt et aktivitetsniveau som muligt, og at det er en klar forudsætning for at nå dine omsætningsmål. At booke møder med nye potentielle kunder er for rigtig mange sælgere en disciplin, der er vanskelig og ofte bliver en overspringshandling. En del af vores kunder har forsøgt at få hjælp eksternt via telemarketingsbureauer, men ofte uden de bedste resultater, da det eksterne bureau måske ikke helt forstår forretningen. Derfor vil det være optimalt, hvis sælgerne selv kan og har lyst til at booke de møder, der er nødvendige for at nå målene.

De fleste kunder bliver i dag kimet ned af telefonsælgere, så det er vigtigt at løse denne opgave med høj grad af kvalitet og med en stærk forberedelse.

 

Læringsemner:

  • Opbygning af en mental stærk tilgang til mødebookning, så opgaven ikke bliver “et nødvendigt onde”, men snarere en spændende og positiv opgave
  • Evne til at finde og udvælge de rette leads, så chancen for succes bliver bedst mulig
  • Evne til at forberede det enkelte opkald optimalt, så det bliver en individuel åbning frem for et standardopkald
  • Evne til at skabe interesse lynhurtigt i samtalen, så kunden ikke “fejer” sælger af med det samme
  • Evne til at komme forbi “gatekeeperen” på en god måde
  • Evne til være målrettet i mødebookningen, så samtalerne ikke bliver for lange, men at der i stedet opnås mange møder, når sælger har sat sig for at booke møder
  • Evne til at skabe tilstrækkelig interesse for mødet, så kunden ikke efterfølgende aflyser mødet
  • Evne til at forberede kunden bedst muligt på mødet, så mødet bliver så effektivt som muligt
  • Evne at sætte mødebookningen i struktur og planlægge den løbende, så der sikres et godt momentum på opgaven