fbpx

Performancekultur – salgsledelse

En performancekultur er kendetegnet ved, at alle arbejder mod både fælles og egne mål med et stærkt, dagligt momentum. Det kræver kreativitet, engagement og stærk ledelse hos salgslederen, der skal samle teamet mod et stort fælles mål og være i stand til at nedbryde det til delmål og rette handlinger – alt sammen på en motiverende måde.

Læringsemner:

  • Evne til at arbejde med begrebet målstyring – både 1-1 og over for gruppen, hvor fortidens resultater og aktiviteter evalueres, og hvor fremtidens mål og aktiviteter planlægges
  • Evne til at opbygge en performancekultur, bl.a. ved hjælp af begrebet Hall of fame, hvor rekorder, meritter og andre titler dyrkes for at skabe motivation
  • Evne til at arbejde med salgskonkurrence på en måde, hvor konkurrencerne motiverer alle. Herudover at få idéer til at variere konkurrencer, så der skabes løbende fornyelse
  • Evne til at skabe et godt samarbejde til andre afdelinger omkring salgsafdelingens performance og inddrage andre afdelinger på en relevant og værdiskabende måde
  • Evne til at kunne understøtte performancekultur med digitale løsninger, så ”fjernledelse” bliver nemmere
  • Evne til at arbejde visuelt med performancekultur, så det bliver stimulerende og motiverende at træde ind i salgslokalet