Lederuddannelse
Skab dine resultater gennem andre.
En leder kan i den grad gøre en forskel på godt og ondt. At være en god og afholdt leder, der kan skabe energi, sætte det rette hold og sikre de rette kompetencer, er afgørende for at nå målene.
Vi udfordrer og motiverer dig på en måde, der giver dig lyst til at udvikle dig i lederrollen. Samtidig skaber vi et stærkt lederteam, der står sammen om de ledelsesmæssige udfordringer, og hvor der arbejdes som et hold.
Læs mere om salgslederuddannelse
Læs mere om generel lederuddannelse
Læs mere om procesforløbet for et samarbejde
Salgsledelse
Her ser du hvilke emner, vi kan styrke for salgsdirektøren, salgschefen eller den, der har ansvaret for salget. Hvis du holder musen hen over de enkelte emner, så kan du klikke og læse en nærmere beskrivelse om emnet.
Generel ledelse
Her ser du hvilke emner, vi kan styrke for direktøren eller lederen, der har andre ansvarsområder end salg. Hvis du holder musen hen over de enkelte emner, så kan du klikke og læse en nærmere beskrivelse om emnet.
Procesforløb omkring lederuddannelse
En proces eller en sæson omkring lederuddannelse kan sammensættes på utrolig mange måder. Afgørende for resultaterne er, at teori og praksis kombineres i forløbet. Et forløb kan gennemføres over en periode på 3 måneder op til 2 år. Nedenfor kan du læse mere om de forskellige eksempler på, hvordan en proces kan sammensættes.
For at sikre et forløb, der bliver bygget bedst muligt op til din proces, er det vigtigt at gennemføre en god analyse før processen. Analysen aftales individuelt med dig som beslutningstager. Vi vurderer sammen hvilke aktiviteter, der er centrale i analysen, og her kan der vælges mellem interviews af både topledelse,mellemledelse og sælgere samt eventuelt DISC-personanalyser af lederne. Formålet er at opnå et godt kendskab til ledernes udfordringer samt nuværende niveau på både kompetencer og holdninger.
Når analysen er afsluttet, planlægger vi i fællesskab den videre proces. Her vælger vi mål og indhold for de enkelte workshops (med udgangspunkt i menukortet). Vi samarbejder desuden om den praktiske gennemførsel af uddannelsen, og også hvordan vi sikrer motivation af lederne. Vi drøfter også, hvorvidt de enkelte ledere har individuelle uddannelsesbehov.
Lederworkshops gennemføres fra 4 timer og op til 2 dage. Dagene bliver gennemført med høj grad af deltageraktivering for at sikre motivation og ejerskab for forløbet. På vores lederworkshops leverer og fortolker vi de værktøjer, der er udvalgt fra menukortene. Vi har desuden fokus på, at der i forløbet vil blive udarbejdet en lederguide, som sikrer et godt fundament for både nuværende og fremtidige ledere.
Ingen bliver dygtigere alene af at være på en lederworkshop eller et kursus. Det er afgørende, at den enkelte leder får udarbejdet en personlig handlingsplan. Vores opgaver er at inspirere og motivere den enkelte leder så godt, at han/hun har lyst til at arbejde videre med udvalgte emner fra workshoppen, når lederen kommer tilbage på jobbet. Her er det også vigtigt, at lederens leder følger op på denne handlingsplan.
For at sikre en ekstra lyst og motivation for at arbejde med værktøjerne fra workshoppen tilbyder vi at udarbejde en E-test eller digital opgave. Det foregår på den måde, at vi ca. 2-4 uger efter en workshop udarbejder en digital test eller opgave, som vi udsender til lederne via et digitalt link. Opgaverne relaterer sig til den gennemførte workshop og har til formål, at lederne har en ekstra god motivation for at arbejde med værktøjerne. Samtidig kan Coachers bedre vurdere hvilke emner, der har behov for at blive repeteret på den følgende workshop.
Når lederne har været på en workshop, rammer hverdagen hurtigt, og her kan der være behov for coaching af den enkelte leder. Coachingen kan tage udgangspunkt i værktøjer, temaer fra salgslederuddannelsen, dilemmaer eller cases fra hverdagen og virkeligheden.
Ordet eksamen skaber en ekstra opmærksomhed omkring at få lært bestemte begreber eller værktøjer. Såfremt kulturen passer til det, så kan vi tilbyde, at hele lederuddannelsen afsluttes med en eksamen. Her kan vi aftale, at en del af eksamen kan være mundtligt – både som afsluttende rollespil eller som nogle teoretiske spørgsmål. Vi aftaler også hvorvidt der skal udarbejdes personlige diplomer og om der skal være karaktérgivning.