Planlægning – B2B
Håndtering af travlhed og effektiv planlægning af tiden er en egenskab, der bare bliver vigtigere og vigtigere. Der stilles øgede krav til den moderne B2B-sælger, og derfor skal han/hun kunne erobre og håndtere sin egen tid optimalt. Det kræver stærke holdninger til god planlægning samt ikke mindst gode værktøjer til at håndtere planlægning.
Læringsemner:
- Opbygning af en stærk værdioplevelse og respekt for planlægning hos sælger
- Opbygning af et personligt planlægningskoncept, så sælgeren får styr på dagen, ugen, måneden, kvartalet og året
- Bedre evne til at skabe et bedre universelt overblik over opgaver og kunder, så der sker færre fejl og mindre “sjusk”, og at sælgerne har styr på de forventninger, han/hun har rejst til omverdenen
- Bedre evne til at analysere sine indsatser. Både i forhold til haster og vigtighed
- Bedre evne til træffe de rette valg omkring kundemix og produktmix
- Bedre evne til arbejde fokuseret, så alt ikke “sejler”, eksempelvis med discipliner som opfølgning på kunder og administrationsarbejde