Kompetenceudvikling til fordel for kunderne
“Valeur har altid kunden i centrum, og vi vil gerne sikre, at vi altid leverer en høj kvalitet i vores services. Vi bestræber os derfor på at udvikle og opkvalificere vores kompetencer inden for salg og mødebooking, så vi altid kan skabe en grundlæggende værdi for vores kunder.”
Alle Valeurs salgskonsulenter har netop gennemgået et træningsforløb med Coachers for andet år i træk. Her var der fokus på praktiske salgsværktøjer og individuel sparring på konsulenternes performance. Valeur har den overbevisning, at kompetenceudvikling er en essentiel faktor for enhver forretning, derfor er det helt centralt, at Valeurs konsulenter får muligheden for at udvikle deres salgsstrategier og dermed skabe de bedste forudsætninger for at varetage kundernes behov.
Hanne Nilia Sørensen, teamleder hos Valeur, har draget stor nytte af træningsforløbet og udtaler:
”Excellente mål er forudsætningen for excellente resultater. Gennem individuel sparring og coaching har vi fået simple, men essentielle metoder til hvordan vi kan arbejde med psykologiske mekanismer og være bevidste om psykologien bag modstanden ved mødebookingen.”
Øvelse gør mester
Træningsforløbet har givet nogle inspirerende input, som konsulenterne løbende kan implementere i deres måde at kommunikere på. Værdibaseret kommunikation er et centralt nøgleord, når der skal skabes kontakt til potentielle kunder. Hver teknik skal nøje tilpasses både konsulent og kunde, og derfor gør øvelse mester. Det er denne kompetenceudvikling, som gør, at Valeurs konsulenter præcis ved, hvordan de kan understøtte din virksomhed med at skabe nogle gode salgsresultater.
“Efter et veloverstået træningsforløb står vores konsulenter klar med ny viden, effektive værktøjer og en stor portion motivation for at skabe vækst for vores kunder. Denne høje energi kan mærkes i telefonen, hvilket smitter helt naturligt af på modtageren.”
”Coachers’ træningsforløb har givet mig input til at genopfriske gamle teknikker og ny viden til at skabe effektiv salg via telefonen. Jeg arbejder bevidst på at integrere metoderne i mine opkald, hvilket skaber en ny lyst til at skabe gode resultater”, udtaler Kim Erik Jensen, konsulent hos Valeur.
Mødebooking som disciplin
Mødebooking er en vanskelig disciplin, som kræver en stor indsats fra sælgeren. Du kan møde mange udfordringer i form af afvisninger fra gatekeeperen eller manglende interesse og kontakt til dine leads. Det handler i høj grad om at skabe en god åbning til en potentiel kunde, hvor det er vigtigt at vise, hvad kunden opnår med et salgsmøde. Her har du også muligheden for at vise kunden, at et møde kan løse deres aktuelle udfordringer og problemstillinger. Dét er en disciplin, som Valeur mestrer efter 27 års erfaring inden for branchen, og som de gør en dyd ud af at vedligeholde ved deres årlige træningsforløb. Kompetenceudviklingen får stor opbakning fra konsulenterne. Pierre Wigant-Bjerre, konsulent hos Valeur, udtaler:
”Det er vigtigt at få nogle nye øjne på vores arbejde med mødebooking. Den personlige sparring har givet mig konkrete forslag til forbedringer, nye ideer og konstruktiv kritik i forhold til mit daglige arbejde i telefonen.”