Motivation af forskellighed – salgsledelse
De fleste ledere tænker: ”Hvorfor gør folk da ikke bare, som jeg gør eller siger? Det ved jeg, at det virker”. Det er en logisk refleksion, men problemet er, at folk er vidt forskellige, og derfor er lederen nødsaget til at forstå, hvordan han/hun tackler denne forskel. Det er afgørende for at kunne knække koden til hver enkelt sælgers potentiale, motivation og energi.
Læringsemner:
- Evne til at kunne læse forskellen på, hvad der driver de forskellige sælgere – bl.a. ved hjælp af persontypeværktøjet DISC
- Evne til at kunne slippe sine egne meninger og i stedet forstå den forskellighed, der er mellem lederen og sælgerne – for bedre at kunne gøre de ting, der virker over for sælgerne
- Evne til at kunne aflæse og fornemme, hvilken indsats salgslederen skal lægge over for den enkelte sælger for at kunne motivere bedre
- Evne til at forstå bedre og fordømme mindre
- Indsigt i værktøjet motivationsstrategier, som gør det meget nemmere at forstå og aflæse sælgernes forskellige motivationsbehov